Defensem l’ocupació i els serveis públics de qualitat

Aquest matí, els sindicats de l’Administració general de l’Estat (CCOO, UGT, USOC, CSIF i CGT) s’han concentrat a la porta de l’Oficina del DNI i Passaport de la Verneda (rambla de Guipúscoa, 74, Barcelona) per denunciar:

La destrucció d’ocupació. A la província de Barcelona, i segons les darreres dades  oficials de la Funció Pública, en 5 anys (de gener de 2011 a gener de 2016) la plantilla de l’AGE ha disminuït en 1.408 persones , el que representa una destrucció d’ocupació del 13,01%

La pèrdua de drets socials i salarials. En els darrers anys, les plantilles de l’AGE hem patit un greu retrocés en drets com el complement davant les situacions d’incapacitat temporal, una important retallada de les ajudes socials i  dels processos de formació i promoció interna. Es calcula que des del 2013 els empleats i empleades públiques acumulem un 13% del poder adquisitiu.

L’empitjorament de les condicions de treball. La reducció de plantilles i la pèrdua de drets està provocant un empitjorament de les condicions de treball i les càrregues de treball de les persones treballadores.

Degradació dels serveis públics. La destrucció d’ocupació, juntament amb l’externalització dels serveis i la implantació radical de l’administració electrònica està provocant un efecte negatiu en els drets de la ciutadania i els serveis públics de qualitat. Volem ressaltar l’impacte de la imposició de l’administració electrònica com l’única via d’accés de la ciutadania als seus drets, que privatitza i tanca les altres vies legals d’atenció presencial i telefònica.

Podem posar diferents exemples d’empitjorament dels serveis públics com ara la dificultat per aconseguir cita prèvia per al DNI i el passaport abans del mitjans juliol, les llargues cues a estrangeria o per a la certificació de penals de no-delictes sexuals a menors, les dificultats per fer gestions de la Seguretat Social de forma presencial i tancament d’oficines, i les dificultats de gestió a la Direcció General de Trànsit.

Davant d’aquesta situació EXIGIM:

• Recuperació de la plantilla perduda a través de l’oferta pública d’ocupació.
  • Recuperació dels drets sostrets.
  • Paralització i retornada de la privatització de serveis.
  • Serveis de qualitat per atendre les necessitats de la ciutadania.
  • Implantació responsable i sostenible socialment  de l’administració electrònica